ayearinbrazil.blogg.se

Utbytesstudent São Luis 13/14

Minha Nova Família - Del I

Kategori: Allmänt

"Life is an adventure."
 
Jag måste bara börja med att säga: idag fick jag jul / vinter / sommar lov från skolan! Helt sjukt egentligen att jag nu får lov resten av november, hela december och sedan det mesta av januari. Idag var också min sista dag på Colégio Santa Teresa eftersom mina värdföräldrar nu vill att jag ska byta till en annan skola som heter Crescimento. Detta är inte alls säkert men vi får se vad som händer. 
 
Nu var det allt längesedan. Jag har tänkt skriva, sedan har jag haft problem med internet och efter det var det för mycket på gång. I alla fall så har det hunnit hända riktigt mycket. Jag kan väl börja med det största, vilket är att jag har bytt värdfamilj. Till slut så funkade det inte helt med min första familj så efter ett möte ungefär en månad sedan mellan Via Mundo, min familj och mig bestämdes det att jag skulle byta familj. Tyvärr fanns det dock ingen familj just då som jag kunde byta till så jag flyttade in hos Hanna och hennes familj. De bor jätte centralt och fint och det är en underbar familj, så jag trivdes verkligen jättebra. Det gick dock inte för mig att bo kvar där eftersom Via Mundo helst inte vill ha två utbytesstudenter i samma familj, och det förstår jag såklart, men jag hann bo där i nästan en månad innan de hittade en familj till mig. Så förra måndagen flyttade jag in hos min nya familj. Här har jag en pappa som heter Emanoel, en mamma som heter Cristiane, en lilla syster som heter Maria Eduardo och en bror som heter Emanoel Jr. men som inte bor här med oss. I huset bor också mammans moster som heter Milou. Mamman och systern kom hem från USA i lördags så jag har bara haft några dagar att lära känna dem än så länge. Även om jag bara har bott här i ungefär en vecka trivs jag redan jättebra. De är jätte snälla och roliga, huset är fint och jag har ett eget rum och så bor jag bara två minuter från stranden! Visst, jag bor inte jätte centralt men jag bor inte heller långt borta och jag bor nära stranden, det är liksom drömmen. Huset har också pool, så det är liksom mer plus. Jag vill så gärna ladda upp bilder men internetet är så dåligt just nu att jag känner att jag tyvärr får vänta med det.
 
Det är också bara tre veckor tills jag åker till Rio de Janeiro! Åh, vad jag är taggad! Förstår du, Rio liksom! I december ska min familj vara och fira jul i den stad som de egentligen kommer från och som sonen bor i just nu och som heter Teresina. Staden ligger i staten bredvid Maranhão som heter Piaui. Jag ska troligtvis åka dit efter Rio och det tycker jag kommer bli så bra eftersom jag då får lära känna fler i familjen! Livet är underbart.
 
Skriver mer imorgon, beijos.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: