ayearinbrazil.blogg.se

Utbytesstudent São Luis 13/14

Packa ner ditt liv i en 20kg väska

Kategori: Allmänt

Hur i all världen ska jag lyckas att packa ner allt som jag kan tänka mig behöva i ett helt år i en väska med max 20kg? Det är såå svårt att jag dör! De som jag har pratat med har sagt att man borde packa som om man skulle på en två veckors semester men jag brukar packa för mycket när jag ska på semester.. Jag har i alla fall börjat göra en packlista över det jag ska ha med mig och här är den:
 
KLÄDER:
- bikini (såklart)
- många par shorts
- någon kjol
- två par jeans
- en lite finare klänning
- några t-shirts
- många linnen
- pyjamas
- tunn jacka
- en lite tjockare tröja
- underkläder
- strumpor
- två par träningskläder (träningstights + t-shirt)
- skor (springskor, flipflops, converse + fin skor)
 
SAKER:
- info om Sverige
- dator
- mobil
- kamera
- laddare
- adapter
- foton av familj + kompisar
- presenter till familjen (har inte riktigt bestämt mig vad jag ska ge dem men tänker ungefär att det skulle vara antingen en kokbok med svensk mat, en svensk flagga, svenskt godis eller en dalahäst)
- svenskt godis till mig själv
- svensk/portugisisk ordbok
- pass + kort
- ID kort
- plånbok
- smycken
- linser
- osthyvel (har hört att man inte har osthyvlar där och hur ska man annars göra med ost?)
- paraply
- någon bok
- solglasögon
- necessär med allt nödvändigt
 
Detta är då en första version och jag vet ju inte om jag kommer behöva allt eller om det är någonting som jag har glömt men ja ja.
 

Kommentarer

  • jesper säger:

    Vilken häftig resa du ska göra!
    Intresserad av ett länkbyte?

    Svar: Haha jaa men detsamma :) javisst!
    ayearinbrazil.blogg.se

    2013-06-09 | 18:39:04
    Bloggadress: http://jesperinthestates.devote.se

Kommentera inlägget här: