ayearinbrazil.blogg.se

Utbytesstudent São Luis 13/14

Varför?

Kategori: Allmänt

"I'll tell you a secret. Something they don't teach you in your temple. The Gods envy us. They envy us because we're mortal, because any moment might be our last. Everything is more beautiful because we're doomed. You will never be lovelier than you are now. We will never be here again."
- Achilles, Troy 2004
 
Yolo. Carpe Diem. Hakuna Matata. Alla betyder samma sak - man lever bara en gång och därför ska man göra det mesta av det man har. 
 
Jag ska flytta till Brasilien. Jag ska bo i ett helt okänt land i ett år med ett nytt språk, en ny familj och en helt ny kultur. Det är många som frågar mig varför jag gör detta och det enda svaret som jag lyckats komma på är: För att jag vill. Jag vill resa och se världen. Om jag kunde skulle jag bara resa och resa och aldrig stanna kvar någonstans. Världen är så stor och det finns så mycket att se, så varför inte börja nu?
 
OM 29 DAGAR ÅKER JAG TILL BRASILIEN! WOHOO!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: