ayearinbrazil.blogg.se

Utbytesstudent São Luis 13/14

Nu är det Dag Femtioett i Detta Magiska Land

Kategori: Allmänt

"If we wait until we're ready we'll be waiting for the rest of our lives."
 
Här kommer en liten snabbförklaring vad jag gjorde i fredags eftersom jag faktiskt hade min kamera då!! I fredags var jag alltså med Hanna från Slovakien. Vi hade egentligen tänkt sticka till stranden och äta någonting där. Efter att ha väntat på bussen i nästan en timme så bestämde vi oss dock för att istället ta nästa buss som kom och hoppa av precis bredvid där hon bor. Du förstår att bussarna här är väldigt oberäknliga och det finns ingen egentlig tid för när de kommer, så om det kommer rätt buss direkt har man verkligen tur! Hanna har förresten haft turen att få en familj i den stadsdel som heter Renascença. Bara en minut från hennes familjs lägenhet finns ett lite mindre shoppingmall som heter Shopping Tropical. Där gick vi runt ett tag innan vi satte oss på en snabbmats restaurang som heter Bob's. De har seriöst världens godaste milkshake! Så vi köte varsinn choklad milkshake och mat och satt där ett tag.
 
 
 
Sedan gick vi bort till hennes hus. Jag är så avundsjuk eftersom hon bor högst upp i ett höghus och har därför världens underbaraste utsikt. Vi hade köpt med oss lite juice och satt där högst upp och bara tittade ut över allting.
 
 
 
 
Många många många kramar <3

Kommentarer

  • Christel säger:

    Så härligt du har det, Vendela!! Och så fint din vän bor! Kram

    2013-09-02 | 19:46:15

Kommentera inlägget här: