ayearinbrazil.blogg.se

Utbytesstudent São Luis 13/14

Två veckor kvar (!!)

Kategori: Allmänt

"If you're dreams don't scare you, they aren't big enough."
 
Nu närmar sig den 8e juli med rasande fart. Vad händer, det känns som att det var jul igår. Det är nu mindre än två veckor tills jag åker till Brasilien! Det känns helt sjukt. Jag tror faktiskt att jag fortfarande inte fattat att jag ska åka än. 
 
 
 
Jag tycker att Leonardo DiCaprio är en av de bästa skådespelarna någonsin. Såg The Great Gatsby igår i Malmö, rätt så bra film. Han har ju också varit med i både Titanic (1997) och Romeo and Juliet (1996).
 
I fredags var det ju Midsommarafton och då var jag först i Helsingborg med familjen och sedan åkte vi ner till Värpinge by, utanför Lund, där vi firade med lite kompisar.
 
 
Jag åkte ifrån Sigtuna i torsdags och det kändes sjukt konstigt. Kommer inte vara där på ett år!
 
Häromdagen var jag också på Brasilianska ambassaden i Stockholm och ansökte om visum (!!) inför Brasilien. Det behövdes super många papper och intyg osv.
 
 
I tisdags var jag med Emma för sista gången!!
 
SOMMARLOV fick jag den 14e juni, före fredagen alltså, så jag och några kompisar gick ner till vattnet och åt jordgubbar och choklad.
 
 
Torsdagen den 13e åkte jag ner till Tolefors, utanför Linköping, med familjen för att fira Ebbas student. Är jätteglad för hennes skull och jag kan inte vänta tills jag tar studenten! Hon spenderade förra året i Kenya på svenska skolan där, spännande.
 
Marianne fick sommarlov där på torsdagen också. St Per har alltid tårtkalas på skolavslutningen, mums.
 
Jag var nere vid sjudar med några kompisar och jag kände verkligen #lycka.
 
Nu är jag i alla fall rätt så upptagen med att träffa kompisar och packa osv. så vi får se om jag skriver någonting före jag åker!

Kommentarer

  • Kesia säger:

    Dette blir så gøy!!

    Svar: Jaa, ååh mindre än två veckor kvar!! :)
    ayearinbrazil.blogg.se

    2013-06-25 | 20:10:56
    Bloggadress: http://kesis.blogg.no

Kommentera inlägget här: