ayearinbrazil.blogg.se

Utbytesstudent São Luis 13/14

Ojsan, redan en vecka

Kategori: Allmänt

"You're biggest risk will be the one you didn't take."
 
Oj oj oj vad tiden går snabbt här. Det känns både som om jag precis kom hit och som om jag har varit här i flera år. En konstig känsla, det är vad det är. Som ni kanske förstår har jag haft fullt upp den senaste tiden och har därför tyvärr inte hunnit skriva på länge. Här kommer i alla fall en kort sammanfattning av vad som har hänt den senaste tiden och lite bilder som beskriver lite av det som hänt:
Förra veckan började ju med att jag åkte från Sverige till Brasilien och sedan var jag med min nya familj både tisdag kväll och onsdag. Dom visade runt mig i Centro, så var vi på stranden och the shoppingmall. Sedan hade jag info möte med Via Mundo både torsdag och fredag då de berättade om vad man ska göra i olika situationer och hur olika saker funkar osv. På lördag var jag med la familia och vi åkte till en vattenpark som heter Valparaiso Acqua Park och ligger lite utanför själva staden. Där var vi nästan hela dagen innan vi åkte tillbaka till staden. På kvällen åkte vi till ett hus där vi förberede en festival som ska vara i September. Här är lite bilder därifrån!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plötsligt var det måndag och jag skulle ha min första portugisiska lektion hos Via Mundo. Vi är uppdelade i tre grupper och jag är i den första lektionen mellan kl nio och tolv på morgonen. Och vi är en liten grupp på tio pers. så det är super bra och jätte skönt! Jag har egentligen inte gjort så mycket mer än så. Utom i måndags och tisdags efter mina lektioner gick jag lite i centrum med en granne som är ungefär min ålder och så träffade vi några av hennes kompisar! Eftersom jag nästan inte kan säga någonting än är det lite svårt för mig att ha riktiga konversationer med folk, men när de ser att man försöker prata och verkligen tar initiativ blir de väldigt glada och hjälpsamma!!
Jag har köpt två nya klänningar, en lång kjol och några andra småsaker, men bilder kommer förhoppningsvis snart!
 
Många kramar från Brasilien <3
 
P.S. Här i Sao Luis är det helt annorlunda från resten av Brasilien för deras stora festival är inte samba carneval i februari utan en bumba meu boi festival i juni. Spännande, eller hur?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: