ayearinbrazil.blogg.se

Utbytesstudent São Luis 13/14

Eu Amo Brasil

Kategori: Allmänt

"Fear is used to control you."
 
Jag har bara varit här i ungefär två veckor och jag känner redan hur mitt hjärta håller på att dela på sig. Jag älskar Sverige och det är verkligen ett helt magnifikt land, samtidigt som jag redan har kommit att förälska mig i Brasilien. Helt ärligt så vet jag inte om jag kommer att klara av att åka hem om bara ett år! Tiden går så snabbt!!
 
I alla fall så tycker jag att jag har hunnit med rätt så mycket på den senaste veckan! På morgonen, måndag till fredag, har jag haft portugisiska lektioner på Via Mundo. Jag är faktiskt jätte stolt eftersom jag lärt mig ta buss här! Det är sjukt svårt eftersom det inte finns något riktigt system av vilka bussar som går när eller vart. Så man får typ vänta på en buss och chansa på att man hamnar på rätt ställe. Lite jobbigt, men ja ja. Så i fredags var jag först hemma hos Emmy, en tjej från Finland, och sedan åkte vi till Lagoa där det var Bumba Meu Boi uppvisningar på kvällen. De som dansade var så sjukt duktiga, jag vill jätte gärma lära mig att dansa så!! I juni har de i Sao Luis en stor festival som heter Sao Joao där de varje helg har uppvisningar av Bumba Meu Boi. Den festivalen är faktiskt större i Sao Luis än Samba festivalen i februari! (Jag kommer försöka ladda upp en eller två videos som jag tog i fredags, men det går såå långsamt).
Här är Emmy:
 
  
Sedan var det lördag och jag och Emmy vaknade rätt så tidigt för att först ta en buss till Shopping Sao Luis där vi var ett tag tills vi förstod att vi faktiskt inte hittat någonting som var både snyggt och bra pris. Därför bestämde vi oss för att åka till Rua Grande, väldigt nära där jag bor, där det finns många små fina butiker. 
På kvällen var det sedan dags för två bröllop! Eftersom vi kom hem så snabbt fick vi skynda oss och byta om innan vi åkte iväg. På söndag gjorde jag nästan inget alls utom att först gå i kyrkan med Emmy och min värdfamilj och sedan åka hem till Emmy! Här är några bilder från lördags kvällen men tyvärr har jag inte med någon bild från själva bröllopet eftersom jag inte vet om de vill att jag ska lägga upp bilder på dem!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är det då tisdag och efter lektionen åkte jag, Lise Marcela från Norge och Helene från Norge till ett shopping mall som ligger nästan precis vid Via Mundo. Det heter Tropical Shopping tror jag. Så var vi där i några timmar innan jag åkte tillbaka till meu casa! Nu är klockan sju och om ungefär en timme ska jag vara på Shopping Da Ilha för att se en portugisisk film med några av de andra utbytissarna!
 
Tchau!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: